• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samla lån - månadskostnad på 30000 kr nu

Skuldsatt.

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
25 Januari 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
25
Poäng
86
Jag har tyvärr inte en aning. Dock hört att visa inkasso tar blank uc
Vilket kan paja betyget mycket. @Terry_ @Doodles @Myra @MissGrace har någon av er svar på frågan?
Tack så mycket för svar. Börjar få lite smått panik nu, känner att det kanske är bäst att söka nu ändå? Är så rädd att min situation ska bli ännu värre. Är samtidigt rädd att jag kommer få avslag pga mitt nuvarande kreditbetyg.

Vilken låneförmedlare är den bästa? Jag har varit inne och kikat lite på zmarta och dom verkar ju samarbeta med en del banker, många bra men också några där man kanske har en chans även med sämre kreditvärdighet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Angelina

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Tack så mycket för svar. Börjar få lite smått panik nu, känner att det kanske är bäst att söka nu ändå? Är så rädd att min situation ska bli ännu värre. Är samtidigt rädd att jag kommer få avslag pga mitt nuvarande kreditbetyg.

Vilken låneförmedlare är den bästa? Jag har varit inne och kikat lite på zmarta och dom verkar ju samarbeta med en del banker, många bra men också några där man kanske har en chans även med sämre kreditvärdighet
Sökte via Zmarta för något år sen när jag hade lite sämre betyg och fick samlingslån. Så du kan testa om du känner att du inte kan vänta…
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Tack så mycket för svar. Börjar få lite smått panik nu, känner att det kanske är bäst att söka nu ändå? Är så rädd att min situation ska bli ännu värre. Är samtidigt rädd att jag kommer få avslag pga mitt nuvarande kreditbetyg.

Vilken låneförmedlare är den bästa? Jag har varit inne och kikat lite på zmarta och dom verkar ju samarbeta med en del banker, många bra men också några där man kanske har en chans även med sämre kreditvärdighet
Vad har du för UC betyg?
 

Skuldsatt.

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
25 Januari 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
25
Poäng
86
Betyget är inte så dålig så? Många här har fått med mycket högre betyg. Frågan är bara ff och inkomsten som kan utgöra problem..
Jag tänker också det, jag har I nuläget 5 ff alla gjorda för mer än 6 månader sen. 288k årsinkomst men endast 265k deklarerat. Tror dom kommer kräva lönespec pga det och då är det nog kört eftersom jag vabbat en del dom senaste två månaderna.

Börjar känna mig hopplös
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Det är mindre chans om det gäller lån som rapporterar anmärkning till uc registret, eftersom man då får en anmärkning när lånet går över till inkasso.
Är det lån som inte rapporterar så påverkar det inte betyget och därmed inte heller chansen till samlingslån.

Men ja, blankt uc fr inkassobolag är väldigt dåligt!
 

Skuldsatt.

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
25 Januari 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
25
Poäng
86
Så okej tror jag bestämt mig för att ansöka nu istället för i mars, risken är alldeles för stor att betyget försämras tills mars. Frågan är nu vad ni rekommenderar, zmarta eller advisa?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Så okej tror jag bestämt mig för att ansöka nu istället för i mars, risken är alldeles för stor att betyget försämras tills mars. Frågan är nu vad ni rekommenderar, zmarta eller advisa?
Smaksak, men jag skulle gå på Zmarta om jag fick välja mellan de två eller lendo som en annan alternativ.. Återkom md hur det gick
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Men vet du om det finns mindre chans till samlingslån om man släpper det till inkasso?
Ja, vissa vill ha konto utdrag och 100% lösen. Inkasso får då inte vara med eller synas.
Sedan finns det vissa inkasso som kan ta uc när de tar över lån. Det förstör UC. Inte många dock. Vet Svea inkasso gör så.
Kontakta Zmarta, förklara läget (det som finns på UC) och få feedback på om du skulle kunna få samlingslån redan nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp